• Simple Item 6
  • Simple Item 5
  • Simple Item 4
  • Simple Item 3
  • Simple Item 2
  • Simple Item 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Patent Morskiego Sternika motorowodnego uprawnia do:

  • Prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych.
  • Prowadzenia jachtów motorowych o długości całkowitej do 18 metrów po wodach morskich.

     W obu wymienionych przypadkach patent sternika morskiego ma uprawnienia do prowadzenia jachtu o dowolnej mocy silnika. Ponadto, jeśli posiadacz patentu na motorowodnego sternika morskiego posiada również przynajmniej patent żeglarza jachtowego, nabywa automatycznie uprawnienia jachtowego sternika morskiego, czyli prawo do prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych oraz jachtów żaglowych o długości kadłuba do 18 metrów po wodach morskich.

 

Dla kogo jest to szkolenie?

    Dla osób pełnoletnich, posiadających 200h stażu w co najmniej 2 rejsach (na jachtach żaglowych lub motorowych) na podstawie minimum 2 opinii z rejsów morskich.

 

Zakres szkolenia:

Zajęcia teoretyczne w Opolu:

  • w formie wykładów i warsztatów

Zajęcia praktyczne:

  • Praktyczna obsługa i manewrowanie jachtem motorowym o mocy silnika 60KM

 

Informacja o cenach szkoleń i egzaminów:

Koszt kursu: 1000 zł.

Egzamin: 350 zł/os. + patent 50 zł/os.

(młodzież do 26 roku życia ucząca się – 50% zniżki). Minimalny wiek 18 lat.

 

Jak wygląda egzamin?

   Egzamin składa się z dwóch części – teoretycznej i praktycznej. Aby zdać egzamin należy uzyskać pozytywny wynik z obu części, przy czym żadnej z nich nie można powtarzać. Teoria obejmuje test składający się z 75 zamkniętych pytań (jednokrotnego wyboru) i zadania nawigacyjnego. Aby zaliczyć tę część egzaminu trzeba udzielić poprawnej odpowiedzi na co najmniej 65 pytań i prawidłowo rozwiązać zadanie nawigacyjne. Czas trwania części teoretycznej to maksymalnie 120 minut.

   Część praktyczna egzaminu na patent sternika morskiego motorowodnego odbywa się na jachcie motorowym z silnikiem o mocy powyżej 60 kW przy wietrze nie silniejszym niż 6 st. w skali Beauforta, na akwenie manewrowym albo w porcie, gdzie są dostępne sprawne urządzenia cumownicze. Aby zaliczyć tę część należy prawidłowo wykonać wszystkie zadania wskazane przez egzaminatora, przy czym dopuszczalne jest jednokrotne powtórzenie nieprawidłowo wykonanego elementu.

 

Kontakt:

Grażyna

  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

+48 513 607 029

 

strzalka powrotuPowrót

Siedziba w Turawie

ul. Opolska 56

brzeg północny jez. Turawskiego

46-045 Turawa